Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na przygotowanie projektu nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach. Projekt będzie gotowy do końca marca 2025 roku.
3 lutego opolska GDDKiA podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej z firmą Mostopol z Opola na przeprawę przez Białą Głuchołaską. Po zakończeniu prac projektowych przedstawione zostaną szczegóły rozwiązań związanych z przeprawą. Rozpoczęcie budowy rozpocznie się po uzyskaniu stosownej decyzji administracyjnej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wierzy, że, przy sprawnym przebiegu całego procesu, prace ruszą jeszcze w tym roku.
Odbudowa infrastruktury po powodzi
Budowa nowego mostu na rzece Biała Głuchołaska w Głuchołazach konieczna jest w związku ze zniszczeniami, jakie nastąpiły zwłaszcza w południowej części Polski podczas powodzi, która nawiedziła nasz kraj i znaczną część Europy środkowej we wrześniu 2024 roku.
Wówczas uszkodzona została infrastruktura wielu dróg krajowych. W Polsce widać to zwłaszcza w województwie opolskim i samych Głuchołazach. W mieście nurt rzeki porwał zarówno dotychczasowy obiekt tymczasowy, ale też konstrukcję mostu docelowego w ciągu drogi krajowej nr 40, która była już
gotowa do zabetonowania.
Tymczasowa przeprawa w Głuchołazach
Zniszczenia obu konstrukcji w Głuchołazach wymagały działania i zorganizowania tymczasowej przeprawy przez Białą Głuchołaską. W związku z tym, po usunięciu pozostałości po obu mostach zniesionych przez rzekę,
GDDKiA wykonała nowe przyczółki i dojazdy do tymczasowej przeprawy zbudowanej przez wojsko konstrukcji mostu DMS-65.
Tymczasowa przeprawa została udostępniona kierowcom i pieszym 25 października 2024 roku.